APLICAȚIE PENTRU SESIZAREA PROBLEMELOR

În câteva luni, lugojenii vor putea semnala în timp real problemele întâmpinate în oraş. Primăria municipiului, împreună cu o firmă din Sibiu, lucrează în prezent la o aplicaţie mobilă pentru raportarea incidentelor şi problemele cu care se confruntă cetățenii. Cu ajutorul unui smartphone, orice persoană va putea semnala în timp real o groapă apărută în şosea, o avarie la reţeaua de apă, lipsa iluminatului public sau orice altă problemă a cărei rezolvare ţine de administraţia locală.

Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj (PSD):

Ne-am propus în următorii trei ani de zile ca Lugojul să se transforme într-un smart-city, iar pentru aceasta trebuie să îndeplinim mai multe condiții. Lucrăm la un proiect privind semafoarele inteligente și la o aplicație informațională. Aplicația o vom face printr-o achiziție publică. Până atunci însă vom face o dezbatere la nivel local privind modul în care va lucra această aplicație. O să îi dăm niște opțiuni. De exemplu, despre gropile din oraș, despre salubrizare, despre alte elemente din trafic etc. Cetățeanul face o poză, o descrie în 2-3 cuvinte, se crează apoi un email care ajunge la noi la dispecer, acesta îi comunică celui care a trimis că a primit acea sesizare, apoi o transmite la diverși directori sau șefi de servicii

Edilul spune că s-a inspirat din modelul Sibiului, unde o astfel de aplicație există și funcționează perfect.

Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj (PSD):

Ideea este ca cea de la Sibiu și Brașov. Noi am luat Sibiul ca și model pentru că totul se potrivește din acest punct de vedere, aplicația funcționează și am dori și noi să o facem în municipiul Lugoj în perioada următoare, adică începând cu 1 ianuarie 2019. Până atunci trebuie să facem achiziția și celelalte. Ce se plătește, se plătește de către primărie o mentenanță a aplicației lunară, care nu este o sumă foarte mare pentru muncipiu, în jur de 2.000-3.000 de lei maxim pe lună 

În paralel cu aplicația mobilă, cetățenii care nu au acces la un computer sau la internet, vor putea apela și actualele modalități de sesizare a unei probleme: telefonul verde de la poliția locală, sesizările scrise sau audiențele la primărie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *