ASOCIAȚIILE DE PROPRIETARI NU VOR SĂ SEMNEZE CU RETIM

Mai mulți președinți ai asociațiilor de proprietari din cartierele de blocuri lugojene au anunțat că nu vor să încheie contracte colective de salubritate, așa cum a solicitat operatorul Retim, cel care va prelua de la 1 mai colectarea deșeurilor de la populație. Sugestia asociațiilor de locatari expusă în notificarea trimisă către Retim este ca aceste contracte să se încheie individual, cu proprietarii de apartamente. Printre motivele expuse sunt prețul, numărul mare de restanțieri care nu permit achitarea în termenul scadent a contravalorii serviciului de salubritate, costurile mari cu recuperarea debitelor restante și a penalităților în instanță, refuzul multor proprietari de a plăti prin intermediul asociațiilor, preferând contractul direct și imposibilitatea asumării responsabilității integrității containerelor, așa cum prevede contractul. Semnatarii își arată totodată disponibilitatea de a sprijini societatea de salubritate cu baza de date necesară.

Ioan Sion,  președinte Asociația Nr.1 Micro 2:

Motivul e prețul. Societatea Salprest avea 9.70 lei și venea și ridica gunoiul de trei ori pe săptămână. Retimul vine de două ori și costul este de 8.33 lei. Dacă ar ridica de trei ori ar fi 12.48 lei sau 12.50 lei. Degeaba spun că prețul e mai mic, dar și munca e mai puțină. Doi la mână, nu ne ajută. Se știe că sunt mulți neplatnici. Noi nu putem recupera banii sau să facem deturnări de fonduri, să luăm de la Meridian. Eu zic că societatea Salprest s-a ținut de lucru. A făcut și curățenie în interiorul blocurilor și peste tot, dar aceștia vin, iau gunoiul și pleacă

 Reprezentanții Retim au luat la cunoștință despre intenția asociaților de proprietari din Lugoj de a nu semna contractul de prestări servicii de salubrizare. Pe parcursul săptămânilor precedente aceștia au avut mai multe întâlniri cu președinții și administratorii asociațiilor de locatari, cu scopul prezentării contractului și a modalității de încheiere a acestuia, întâlniri în care cei de la Retim consideră că au lămurit toate aspectele puse în discuție și cred că au fost create toate condițiile pentru semnarea contractelor. Contactată de Ten Tv, societatea Retim, prin reprezentantul PR Livian Hotico a transmis următoarele,  referitoare la situația  existentă  la Lugoj.

”Reglementările legale specifice sectorului de salubritate, precum și Regulamentul de salubritate al județului Timiș, aprobat de către toate consiliile locale, precizează foarte clar că operatorul trebuie să semneze contractul de prestări servicii cu asociațiile de proprietari. Pe de altă parte este logic că un contract poate fi semnat cu cel căruia îi prestezi serviciile, cu care ai o legătură directă, în cazul nostru cu asociația de proprietari, căreia i se pun la dispoziție recipientele aferente, la comun, conform numărului de persoane care fac parte din asociație, și nu cu fiecare apartament în parte. Sperăm ca situația să fie clarificată în cel mai scurt timp, fiind astfel evitate consecințele legale asociate refuzului semnării contractului”.

                                            Livian Hotico, Responsabil PR-Comunicare, evenimente speciale 

Reprezentanții Retim au adăugat că forma contractului este reglementată legal și a fost verificată de către ADID Timiș, fiind același contract care a fost semnat de către toți utilizatorii din aria de operare din care face parte și municipiul Lugoj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *