MANAGERUL SPITALULUI CONTRAATACĂ

Dr. Erwin Floroni, managerul Spitalului Municipal Lugoj a susținut vineri, 23 august o conferință de presă la sediul instituției pe care o conduce, pentru a prezenta, prin cifre, situația unității spitalicești din Municipiu și pentru a răspunde acuzațiilor aduse de primarul Francisc Boldea, într-o conferință de presă anterioară. Floroni a spus că s-a simțit atacat din direcții din care nu se aștepta. De asemenea, managerul a explicat de unde provin sumele alocate spitalului și cum a cheltuit banii publici. Banii de la Consiliul Local sunt împărțiți pentru funcționare și pentru dezvoltare. La capitolul funcționare, acesta spune că în fiecare an a primit mai puțini bani decât a cerut.

Erwin Floroni- manager Spitalul Municipal Lugoj

Pe capitolul funcționare, în fiecare an cerem în jur de 10 miliarde. Chiar astăzi am făcut o situație pe 2018. Am consumat anul trecut 9 miliarde 800, iar de la bugetul local am primit 5 miliarde. Deci pe funcționare ne trebuie cam 10 miliarde pe an, poate anul acesta mai mult pentru că iarna a durat mai mult și am avut încălzire până în luna mai. Funcționare înseamnă gaz, curent, apă curent și gunoi. Din păcate deși în fiecare an cerem mai mult, primim 400 000 la începutul anului și încă 200 000 la rectificarea de buget din toamnă.  Bani insuficienți pe funcționare, drept urmare, restul banilor pe funcționare, restul banilor îi plătim noi din veniturile de la Casa de Asigurări, venituri cu care teoretic ar trebui să plătesc costurile medicamentelor, oxigen și alte lucruri.

Apoi sunt sumele de la Primărie pentru dezvoltare, împărțiți în două categorii, bani pe reparații capitale și bani pe aparatură. Floroni a răspuns și de ce nu au putut fi cheltuite sumele pentru dezvoltare și au fost returnați banii către Primărie.

Erwin Floroni- manager Spitalul Municipal Lugoj

 Eu nu pot să consum bani publici fără o licitație, nu pot să consum bani publici fără un caiet de sarcini, nu pot să plătesc ceva fără să fie finalizat. Drept urmare, ca să pot să încep o lucrare, fie ea partea de proiectare, fie ea partea de execuție, eu trebuie să am niște bani prinși în buget, bani pe care eu teoretic trebuie să-i estimez. Așa că la începutul anului când cer un buget eu spun vreau să fac anul acesta lucrarea x, yși z. Dau drumul la proiectare și eu nu am de unde să știu când se gată caietul de sarcini. E posibil să se gate în anul respectiv, sau e posibil să nu se gate în anul respectiv. În amândouă cazuri,plătesc proiectarea și poate nu mă mai încadrez cu execuția și dacă nu  se gată nici proiectarea  trebuie să returnez banii pentru că nu am cum să fac vreo plată. Acesta este motivul pentru care nu cheltuiesc banii. Nu pentru că nu aș vrea să-i cheltuiesc. I-aș cheltui până la ultimul cent, dar nu ai cum să-i plătești.

Floroni a răspuns și la declarația primarului, conform căreia ar fi prea mulți angajați în Spital. Acesta a arătat că numărul normat de angajați este de 604, iar totalul angajaților din spital este de 386

Erwin Floroni- manager Spitalul Municipal Lugoj

Există o normare făcută de Ministerul Sănătății, prin legislație, care specifică câte asistente trebuie să fie, la ce număr de paturi, câte infirmiere, la ce număr de paturi, câți medici la număr de bolnavi. Conform normării, pe Spitalul Lugoj și pe paturile pe care le avem ar trebui să fie 604 angajați. Dintre care 79 de medici, alt personal superior, personal medio sanitar, infirmiere, îngrijitori curățenie, brancardieri și așa mai departe.

Erwin Floroni a mai menționat că datorii au existat la spital încă dinainte de a fi el director și că acestea au creat altele. O soluție pentru a le mai diminua ar constitui-o computerul tomograf, care atunci când va veni, în trimestrul IV al acestui an va constitui o sursă de venit constantă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *